5. ročník

Čeština:

5.týden:  20.4.  -   24.4.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO M - seznámení se s významem vyjm.slov

Uč.str. 61– 63    ústně,     do sešitu str. 61/1,     63/6

Pracovní listy  1

 

6.týden:   27.4.  -  1.5.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO M

Uč.str. 64 – 66   ústně,   do sešitu str. 66/14, 15

Pracovní listy  2

 

7.týden:    4.5.  -   8.5.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO M

Uč. str. 67 – 69   ústně,

Pracovní listy   3

 

8.týden:     11.5.  -  15.5.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO M

Uč.str. 70 – 71    ústně,      do sešitu str. 70/23

Pracovní listy    4

 

 

Matematika:

5.týden:  20.4.  -   24.4.

OPAKOVÁNÍ  NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DO 7

Pracovní listy  1

NÁSOBENÍ 8,       NÁSOBEK 8 – obkreslit na čtvrtku, vybarvit, postupně se učit

Prac.sešit 4 (PS) str. 40 - 41

 

6.týden:   27.4.  -  1.5.

DĚLENÍ 8   +  Procvičování hodin (čtvrt, půl, třičtvrtě, celá)

Učebnice str. 58 – 59     ústně,

Pracovní listy  2

PS  4  str. 42 – 43,         PS  5 str.  13 – 14 (vynechat násobení a dělení 9)

 

7.týden:    4.5.  -   8.5.

NÁSOBENÍ 9,        NÁSOBEK 9 – obkreslit na čtvrtku, vybarvit, postupně se učit

PS  4 str. 44 – 45,     PS  5 str. 15 - 16

Pracovní list 3

 

8.týden:     11.5.  -  15.5.

DĚLENÍ 9

Uč.str. 60 – 61  ústně

PS  4  str. 46 – 47,      PS  5 str. 17

 

Vlastivěda:

OPAKOVÁNÍ, hledání na mapě, hory, řeky, velká města, nížiny, sousední státy…

 

Přírodověda:

5.týden:  20.4.  -   24.4.

CO JE TO OBJEM

Uč. str. 56 – 57,            PS str.43

 

6.týden:   27.4.  -  1.5.

CO JE TO PŮDA

Uč. str. 58 - 59,            PS str. 44

 

7.týden:    4.5.  -   8.5.

ŽIVINY V PUDĚ

Uč. str. 60 - 61,            PS str. 45

 

8.týden:     11.5.  -  15.5.

PÉČE O PUDU

Uč. str. 62 – 63,           PS str. 46

 

 

9. 4. tentokrát Vás zdravím v předvelikonočním čase. Úkoly zatím máte, tak nové nepřikládám. Jen Vám chci napsat o dalších dnech, které máte před sebou, abyste si je mohly užít a tak trošku tušily, jaké se k nim váží tradice.

Dnes je Zelený čtvrtek - poslední den, kdy jsou slyšet kostelní zvony, poté utichnou až do Bílé soboty (odlétají do Říma). V těch dnech chodily děti po vesnici s řehtačkami a klapačkami. Zelený čtvrtek je také dnem poslední večeře Ježíše Krista, při ní jedl hořké byliny. Proto by se tento den měly jíst zelené pokrmy a péct tradiční pečivo "jidáše" - ty se pečou ze sladkého kynutého těsta a všelijak se zamotávají. Možná si s maminkou nebo babičkou takové jidáše upečete. Tak si hezky pochutnejte.

Velký pátek - je to den soudu a ukřižování Ježíše Krista. Tento den, ještě pře východem slunce se  děvčata chodila omýt vodou z potoka. Hlína má odpočívat a nesmí se s ní hýbat. Také se nesmí  prát prádlo  a  v tento den držíme  půst. Pokud chcete najít poklad, hledejte právě na Velký pátek - je to den, kdy se otevírá země a vydává své poklady.

Bílá sobota - má jméno podle bílého šatu, v tento den je třeba barvit vajíčka a plést pomlázky (už se moc  těším třeba na fotečky Vašich pomlázek a kraslic). Peče se také mazanec - symbolický pokrm (kynutý bochánek).

Boží hod velikonoční - neděle vzkříšení, den oslav, radosti a hodování. K tomu patří dobré jídlo snědené u svátečně ozdobeného stolu. U nás je zvykem, že do talířů všem členům rodiny rozdělím jedno vařené vajíčko, aby nezabloudili a vždycky našli cestu domů.

Velikonoční pondělí - bude letos netradiční, ale určitě aspoň v rodině proběhne koledování. Je to červené pondělí - červená je barva života a radosti. Chlapci koledují a od děvčat dostanou kraslice (malované vajíčko) a pentličku na pomlázku. 

Já Vám všem přeji, abyste Ty letošní neobvyklé Velikonoce prožili alespoň trošku tradičně. Ať jsou následující dny plné Vaší radosti, pohody a sluníčka                                                                                                                                                                                                         Vaše paní učitelka

PS: Těším se na Vás

 

8.4. Dnes je Škaredá středa, též sazometná. Tento den se vymetaly komíny. Podle lidové pověry se v tento den lidé nemají mračit, aby se nemračili všechny středy v dalším roce.

Takže se usmívejte a naučte se velikonoční koledu:

Hody, hody doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl košík vajíček.

Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já říkal: Ne, ne, ne.

Na remízku mezi poli,
mám já strýčka králíčka,
tomu nosím každým rokem,
malovaná vajíčka.

 

7.4. Dnes je Šedivé úterý někdy nazývané Žluté úterý, které symbolizovalo zlato, světlo a slunce.
Podle zvyků se tento den uklízelo a vymetaly se pavučiny z koutů. Vám přeji, abyste ho měly sluníčkové a všechno jste s radostí zvládly.

 

6.4.Zdravím Vás v novém týdnu, který je sváteční. Týden před Velikonocemi - svátky jara se nazývá Pašijový týden. Začíná Květnou nedělí, která byla včera, následuje Modré pondělí tj. dnes, Šedivé úterý, Škaredá středa, Zelený čtvrtek, Velký pátek, Bílá sobota, Velikonoční neděle a Velikonoční pondělí. Ke každému dni se vztahují určité zvyky a tradice a ty se postupně dozvíte.

Začneme tím dnešním:                                                                                              

Modré podnělí- představovalo začátek jarního úklidu v domácnostech. Ten, kdo z Vás bude dnes mamince s úklidem pomáhat, zaslouží si velkou velikonoční jedničku. 

 

 
Úkoly zatím na měsíc. Učebnice, sešity, pracovní listy jsem předala rodičům, aby jste se mohly doma "učit".
 
Český jazyk:

Dle možností prosím každý den číst (stačí 1stránka z čítanky, slabikáře) a dle možností využít písanku (alespoň 2stránky za týden), nechám na vás dle chuti a nálady.

 

1.týden:  23.3.  -   27. 3.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO B

Uč.str. 46 – 49    ústně,     Pracovní listy 1

Sloh – zkuste si říci a napsat na pohled přání k velikonocům

 

2.týden:   30. 3.  -  3.4.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO B

Uč.str. 50 – 54   ústně,     Pracovní listy 2

Sloh – zkuste si říci a napsat na pohled přání k svátku

 

3.týden:    6. 4.  -   10. 4.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO L

Uč. str. 55 – 56   ústně, seznámení se s významem vyjm.slov,     Pracovní listy 3

Sloh – popis – popiš rodičům, jak Ti bylo, když jsi byl nemocný. Povídejte si o nemocech, uzdravení, lékaři, lécích.

 

4.týden:     13 . 4.  -  17.4.

VYJMENOVANÁ SLOVA PO L

Uč.str. 57 – 60    ústně,      Pracovní listy 4

 

Matematika:

1.týden:  23.3.  -   27. 3.

NÁSOBENÍ A DĚLENÍ 4

Učebnice str. 49 – 51     ústně,

Prac.sešit (PS) str. 29

G (geometrie) –  uč. str. 79 – rýsování čtverce, zkuste do sešitu na G

 

2.týden:   30. 3.  -  3.4.

JEDNOTKY ČASU, NÁSOBENÍ A DĚLENÍ 5

Procvičujte prakticky hodiny (čtvrt, půl, třičtvrtě, celá)

Učebnice str. 51 – 55     ústně,

PS str. 30 - 33

G (geometrie) – uč.str. 80 – 81 zkuste nějaké úlohy do sešitu

 

3.týden:    6. 4.  -   10. 4.

NÁSOBENÍ A DĚLENÍ 6

Uč.str. 56 –  ústně,

PS str. 34 - 36

G – rýsování obdélníka  -  uč. str. 82  ústně, praktické úlohy do sešitu

 

4.týden:     13 . 4.  -  17.4.

NÁSOBENÍ A DĚLENÍ 7, SLOVNÍ ÚLOHY

Uč.str. 57 – 58  ústně

PS str. 37 - 40

G – opakování  - umět narýsovat čtverec, obdélník

 

Vlastivěda:

1.týden:  23.3.  -   27. 3.

OPAKOVÁNÍ ČR ( od str.22 do 31), NEJVĚTŠÍ MĚSTA

Uč. str. 32 – 33   ústně   +  prac.list 1

 

2.týden:   30. 3.  -  3.4.

MORAVA A SLEZSKO, ORIENTACE V MÍSTNÍ OBLASTI

Uč.str. 34 – 37    ústně   + prac.listy 2,   praktická orientace v místě bydliště

 

3.týden:    6. 4.  -   10. 4.

OPAKOVÁNÍ ČR (orientace na mapě), ŽIVOT LIDÍ V PRAVĚKU

Uč. str. 38 – 39    ústně    +  prac.list 3

 

4.týden:     13 . 4.  -  17.4.

STAŘÍ SLOVANÉ

Uč. str. 40 – 41    ústně    +  prac.list 4

 

Přírodověda:

1.týden:  23.3.  -   27. 3.

OPAKOVÁNÍ

PS - str. 35 - 36

 

2.týden:   30. 3.  -  3.4.

ŽIVOT ROSTLIN

Uč. str. 44 – 48,    PS str. 37

 

3.týden:    6. 4.  -   10. 4.

KULTURNÍ ROSTLINY

Uč. str. 49 – 51,    PS str. 38 - 40

 

4.týden:     13 . 4.  -  17.4.

NEŽIVÁ PŘÍRODA – látky pevné, kapalné a plynné,  HMOTNOST

Uč. str. 52 – 55,      PS str. 41 - 42